Care este diferenta intre uleiurile MOBIL si MOBIL 1?
Diferenta este enorma. Uleiurile traditionale sintetice MOBIL 5W-40 sau 5W-30 au un standard de performanta ridicat fata de uleiurile minerale traditionale sau cele semi-sintetice. Mobil 1 este un ulei cu mult superior, din toate punctele de vedere, performantele sunt incomparabile. Intervalul de schimb este dublu fata de uleiurile sintetice traditionale MOBIL dar pretul nu este. Daca ai de ales si poti plati un extra 10-12 lei pe litru, merita fiecare leu.
Mobil Synt S 5W-40 NU ESTE acelasi lucru ca si Mobil 1 5W-40 Turbo Diesel, diferenta de protectie si performanta este mare. Nu face comparatie de pret pentru ca vei compara BMW cu Opel.
Diferenta intre MOBIL 1 si Mobil...


Am nevoie de ulei Pump Duse 505.01 - Sa iau 5W-40 sau 5W-30
Nu conteaza. Chimic vorbind nu este mare diferenta in vascozitate sau performanta intre 5W-30 sau 5W-40 cit timp au aceleasi norme. Statistic vorbind nu conteaza. Ceea ce conteaza este specificatia.
Daca uleiul are 505.01 NU CONTEAZA ca este 5W-30 sau 5W-40, norma este indeplinita.
V-a intrat antigel in ulei sau vice versa? Ce fac?
Peste 100,000 km pot folosi ulei 10W-40 in masina mea.
Nu...Masina are nevoie de aceasi cifra SAE (10W-40, 5W-30) pe toata viata motorului. Daca ai Ford, folosesti 5W-30 si la 300,000 km. Uleiul 10W-40 este recomandat pentru anumite tipuri de masini de la zero km. De asemenea, unele uleiuri 10W-40 au proprietati de etansare si lubrifiere a garniturilor pentru a prevenii scurgerile de ulei, dar asta pentru motoare extrem de uzate in care pierderea de ulei este semnificativa.
Poti amesteca marci diferite de ulei
Pot folosi apa in loc de antigel
Deci
- Verifica radiatorul si sistemul de racire si repara-l daca curge
- Pune un antigel de calitate si nu mai ai treaba nici iarna si nici vara.
- Te costa antigelul un extra 100 de lei la 3-4 ani, daca nu ai probleme cu sistemul de racire. Ce este acel costa comparat cu sistemul de racire
- Este preferabil sa cari in portbagaj
De asemenea, tine minte ca 99% din problemele motorului la masinile cu peste 150,000 km, sunt provocate indirect antigel.
Fabricantul / Reprezentanta auto imi anuleaza garantia masinii daca nu folosesc Marca X de ulei.
Din nefericire multi dealeri auto spun clientilor ca daca nu folosesc uleiul de la ei sau marca de ulei X, risca sa isi piarda garantia la masina. Acest lucru este o ilegalitate pe fata si daca vi se intampla, spune-tii respectivului consilier auto sa va dea acest lucru in scris si veti vedea cum se schimba lucrurile.
DAR...marca de ulei sau piese nu este acelasi lucru cu SPECIFICATIA uleiului sau piesei. Dealerul va poate anula garantia masinii daca folositi ulei care nu indeplineste specificatiile necesare masinii dvs. Specificatii inseamna (BMW LL01, VW505.01 etc)
Unii fabricanti de masini au vandut spatiul acela de 10 cm2 de pe busonul de la ulei unei firme de uleiuri sa-si puna numele pe el. BMW a facut acest lucru cu Castrol. Asta nu inseamna ca BMW recomanda Castrol sau ca daca nu folosesti marca Castrol la BMW, se strica motorul. Puteam sa vanda acel spatiu publicitar si la Pampers...nu iti puneai Pampers in masina, nu? Nu veti vedea in nici o parte a oricarei masini BMW, carti sau documentatie, sa scrie ca "BMW recomanda sa folositi Castrol."
Anti-gelul se foloseste numai iarna impotriva inghetului
Fals. Antigelul de asemenea previne supra-incalzirea motorului fara a distruge sistemul de racire, ceea ce face apa.
Mi-am obisnuit masina cu uleiul de marca X...nu pot schimba uleiul.
Umm...da, asa cum s-a obisnuit masina cu culoarea verde sau cu tine pe scaun? Sau poate poti pune apa 50% benzina, poate obisnuiesti masina asa?
Masina nu se "obisnuieste" cu nimic, este un obiect inanimat!! Daca gasesti ceva mai bun, chiar te rog sa schimbi ce folosesti acuma. Beneficiie in general sunt imediate. Motorul merge strict pe specifcatii, pe molecule, pe viscozitate si aditivi...nu pe "obisnuinta." Daca schimb uleiul de motor, iti recomandam sa folosesti un "ENGINE FLUSH" sau spalator de interior pentru motor, pentru a elimina aditivii uleiului anterior. Fiecare ulei are aditivii sai si nu este recomandat sa ii amesteci. Acest pas nu este necesar dar este recomandat.
Uleiul de motor nu lasa depuneri asa ca pot sa iau ulei ieftin
- Calitatea proasta a uleiului, acesta este motivul principal
- Eliminarea partiala de gaze in ulei (compresie proasta)
- Scurgerea de combustibil sau lichid de racire in ulei
- Folosirea uleiului necorespunzator
- Folositrea de aditivi care sunt de proasta calitate
- Ne-schimbarea filtrului de ulei la timp
- Folosirea apei in loc de antigel si supra-incalizirea motorului
Depunerile vor avea urmatoarele consecinte si este o chestiune de timp, intrebarea fiind CIND si nu DACA.
- Cresterea consumului
- Scaderea performantei
- Tacanitul tachetilor si cuzinetilor
- Uzura extrema
- Schimb de piese mai des
- Scaderea vietii motorului cam cu 70%
- Eventuala dauna catastrofica si extrem de costisitoare
Uleiul ieftin poate fi de fapt EXTREM de scump!
Sfatul oricarui fabricant, este ca indiferent de bugetul tau, sa faci un efort si sa cumperi uleiuri de cele mai inalte performante posibile, deoarece uleiurile ieftine pot ajunge sa te coste foarte foarte mult. Uleiul prost poate duce la daune de cca 2000 EURO la 2 ani de functionare a masinii, daune care in mod normal nu s-ar fi intamplat decit la 10-12 ani.
Multi consumatori atribuie acele daune benzinei sau motorinei, sau drumurilor, sau o mie de alte motive....cu exceptia ca a cumparat ulei de cea mai proasta calitate posibila timp de doi ani si i-a distrus motorul.
In 2 ani ai pus in masina in medie 20 litrii de ulei care a cauzat daune de 2000 Euro. Deci ai platit 100 Euro / litru de ulei.
Plateste inca 10-15 lei pe litru si cumpara ulei bun!
Lichid de spalat parbriz ieftin vs mai scumpe
In general, va recomandam folosirea lichidelor de parbriz de calitate din doua motive.
1. Curatarea parbrizului este superioara si o sa iti doresti ca ai cheltuit 6 lei in plus pe 4 litrii cind pe parbrizul tau este apa cu ulei si combustibil de pe drum...si lichidul de 5 lei nu il sterge iar tu nu vezi nimic.
2. Majoritarea lichidelor ieftine folosesc apa ne tratata sau chiar cu impuritati, si contin ingrediente care pateaza vopseaua de nu o mai repari numai la vopsitorie, si iti distrug garniturile si lamele de la stergatoare, si trebuie sa le schimbi toate o data la 3 luni. Tot ce inseamna cauciuc crapa dupa contact prelungit cu acele lichide.
Cumpara un lichide parbriz bun si nu vei regreta investitia. Aia 5 lei economisiti la lichid de parbriz ii platesti de 10 ori in 3 luni.
Sa schimb filtrele la fiecare schimb de ulei?
Daca nu schimb filtru de ulei, ajungi sa-ti doresti ca l-ai fi schimbat de 10 ori. Se poate infunda, ceea ce se intampla des cu lubrifiantii de proasta calitate, si va creste presiunea de ulei din cauza obstructionarii respective. Acest lucru rezulta in garnituri si semerinuri rupe, scurgerea uleiului prin acele orificii si probabil in cel mai rau caz, griparea catastrofica a motorulu. In cel mai bun caz, masina consuma cu 20% mai mult combustibil si 1 litru de ulei la fiecare 500 km...dupa care se intampla cel mai rau caz.
Ulei sintetic sau semi-sintetic tot acolo este...

Uleiurile sintetice prezinta mari avantaje fata de cele semi-sintetice sau minerale din toate punctele de vedere:
- Interval de schimb aproape dublu
- Protectie mult superioara
- Longevitatea motorului este crescuta
- Procesul de fabricatie si componentele nu sunt la fel, chimia este diferita...si mai scumpa
- Moleculele uleiurilor full sintetice sunt uniforme si in lanturi lungi, cele semi sintetice sau minerale sunt ne-uniforme si mai scurte.
Uleiul expira dupa 2-3 ani in sticla.
Mecanicul meu poate sa isi dea seama de calitatea uleiului prin frecare intre degete.
Pentru a evalua calitatea unui ulei este nevoie de teste speciale de temperatura, spectroscopie, etc...nu se face intre degetele unui mecanic.
Aditivii de motor cu Tefon sunt buni?
Masinile vechi trebuie sa foloseasca ulei mineral sau semi-sintetic
Uleiul mai gros este mai bun
Recomandarea noastra este sa mentii vascozitatea recomandata de fabricant.
Motorul indica presiune la ulei mare asa ca e bun uleiul
Uleiul gros in general provoaca presiune mare in motor...ce cea poate strica pompa de ulei, garnituri si semeringuri.
Este normal ca turbina sa se strice dupa X km
In 99% din cazuri, cauza turbinelor stricate inseamna lubrifiere inadecvata, iar aceasta este cauzata de lubrifianti inferiori si in general ieftini.
Pai doua uleiuri au aceeasi specificatie - deci trebuie sa fie la fel
Exemplu concret. CITGO Citgard 15W-40 are norma CJ-4, cea mai avansata norma diesel pentru camioane. Uleiul Total Rubia X are aceeasi norma, CJ-4. DAR...pentru a indeplinii norma CJ-4 uleiul trebuie sa aiba capacitate de captare de cenusa de minim 14,000 ppm. Total are 15,200 ppm , deci indeplineste CJ-4, iar CITGO Citgard 15W-40 are 22,000 ppm, cu 75% mai mare....dar amandoua au aceeasi norma. ACest lucru nu il vei vedea in fisa tehnica ci numai in performanta uleiului. Adica - interval de schimb mult mai lung, motorul mai curat, consumul mai mic, etc.
Doua uleiuri au ceeai cifra SAE deci sunt cam la fel...
CARE ESTE DIFERENTA INTRE CURATAROARE DE INJECTOARE DIESEL DE CALITATE SI CELE BUNE?
MOTORINA BUNA ARE DEJA ADITIVI - DE CE SA MAI PUN SI EU
Fals. Motorina are numai anumiti aditivi. Fabricantii de motorina in general nu folosesc majoritatea aditivilor pentru a maximiza performanta produselor lor, ci minimum necesar pentru functionalitate.
APA IN MOTORINA
Primul si cel mai bun de folosit este aditivul anti-apa. Apa intra in combustibl la rafinare, transport si functionarea motorului. In rezervor apa se acumuleaza in mod constant prin condens. Apa este inamicul nr. 1 al motorinei si poate provoca probleme foarte serioase. Aditivii anti-apa din motorina efectiv "ard" apa prin aderare chimica cu aceasta si combustie. Problemele provocate de apa sunt: dezvlotare bacteriala in rezervoare si , coroziune si rugina rapida, reducere semnificativa in lubricitatea motorinei care rezulta in distrugerea duzelor de injectoare, apa provoaca gelarea rapida a motorinei iarna chiar si la temperaturi rezonabile, si blocajul complet a filtrului de combustibil iarna. Chiar daca motorina este recomandat pana la -25 Celsius, nu vei ajunge cu ea la -15 din cauza apei.
CIFRA CETANICA RIDICADA IN MOTORINA
PREVENIREA GELARII SI ASIGURAND OPERATIVITATEA LA TEMPERATURI SCAZUTE CU MOTORINA
CARE ESTE DIFERENTA INTRE ULEI DE MOTOARE DIESEL HEAVY DUTY( (CAMIOANE) SI AUTOTURISME